Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Showing posts with label My Art Work. Show all posts
Showing posts with label My Art Work. Show all posts

Thursday, October 28, 2010

Sarawak Simple Kreatif

Klik pada gambar untuk TUMBESARAN
Tadi makan kat Ming Cafe, makan kat kedai ala-ala 1 Malaysia, ada kedai Malay, Cina, Mamak dan Campuran. Sedang kami makan kat situ, aku tertarik melihat disudut tiang yang memaparkan sebuah bingkai kreatif iaitu satu tenunan campuran media benang dan buluh, dan diatasnya sebiji ukiran kayu separuh bulat yang diukir dengan kreatif. Dengan tergerak hati aku pun ambik gambar frame tersebut, kalau nak beli mesti mahal tu. Dalam bilik sana tu ada sebiji pasu besar ukiran sarawak tembus yang diisi oleh dahan-dahan kering yang terjuntai sungguh menarik. Teringin untuk memilikinya. Terdetik di hati untuk menghasilkan sesuatu yang kreatif seperti ini untuk menghiasi rumah, lebih menarik jika ia adalah hasil tangan sendiri.

Read more...

Sunday, July 19, 2009

Art Work Lama aku

Ini adalah lukisan lama aku dulu time kat Politeknik Johor Bahru tahun 2000 ambik course Graphic Designer, untuk paparan semua hehe. Balik cuti hari tu, baru aku teringat pasal beg artwork aku dulu, aku selongkar, cuma ini jer yang dapat dilihat, yang lain semua rosak dimakan gegat dan lipas sayang sekali, sekarang ni mana ada time nak lukis. Banyak juga lukisan dan artwork aku terbakar time rumah kitaorang terbakar tahun 2001 dahulu....sejak itu aku tak ada melukis lagi....
Tema : Self Potrait Medium : Pensel Warna & Drawing Pad Size : A3 Tahun : 2000
(Gambar aku time masih kurus dulu hehehe)
Tema : Free Medium @ Mix Media Medium : Rough Paper Red, Oil Pastel & Pencil Colour Size : A2 Tahun : 2000
Tema : Life Sketch Medium : Charcoal & Drawing Pad Size : A2 Tahun : 2000
Inilah gambar bini aku yang membantu aku keluarkan artwork aku tu yang penuh dengan lipas dan kulat yang berbau hapak....sayang sekali, aku terpaksa buang semuanya setelah ambil gambar. Selamat jalan my artwork huhu..

Read more...

Sunday, May 24, 2009

Kursus Asas Kerja Sosial Siri 1 '09 ISM

Gambar Kandid kenangan sewaktu berkursus selama 3 bulan di ISM istimewa buat kekawan semua. Kalau nak donlot...donlot lah gambar ni k, buat kenangan. lepas tu jgn lupa nak prin tampal kat bilik tidur korang k.
KLIK GAMBAR ni untuk saiz sebenar..pastu right klik, dan klik "SAVE IMAGE AS".

Read more...

Sunday, May 3, 2009

3 Bulan Dalam Memori, Miz U all...

Dah 2 minggu berlalu alam kursus di ISM, tetapi kenangan selama 3 bulan tetap segar dalam ingatan bersama kekawan semua, diharap semua terus mantap di dalam pekerjaan dan menjadi yang terbaik. Jika ada yang terserempak gambar ini bolehlah save dan print serta fremkan lalu digantung di bilik anda, kerana kita semua mungkin sukar untuk berjumpa lagi lain hari reramai cam ni...ok. Miz u all.. Saya tujukan lagu MEMORI TERCIPTA nyanyian SHIELA OIAM kepada rakan-rakan semua.

Read more...

Saturday, April 11, 2009

Saje nak test Efeck Phothoshop CS3

SEBELUM
SELEPAS
SEBELUM
SELEPAS
Ini adalah gambar member aku yang aku try test efek Photoshop CS3, tak pro sangat, kalau ader member yang pro tu bleh la tunjuk ajar k.

Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP