Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, October 8, 2009

Projek Ikan Keli

Hari ini hari cuti bagiku, dan tiada kerja nak buat gak, biasaler petang-petang memang memboringkan kalau tanpa diisi dengan sesuatu yang berfaedah. Petang-petang sebelum ni kita orang selalu bermain badminton kecuali petang ni kerana dalam dewan dah disusun meja utk Majlis Hari Raya esok. Aku ajak Kimi pg Rawang aku nak beli anak ikan gapi nak simpan dalam akuarium aku yg ari tu dah mati anak ikan gapi, aku beli jgak seekor anak lampam nak simpan dalam akuarium aku satu lagi. Kimi pun belilah anak ikan keli nak simpan dalam tong katanya, itu adalah projek kami berdua pada awal tahun hari tu, memang nak bela anak keli tapi projek tergendala memandangkan kesibukan, sehingga petang ni baru kami berdua tertunaikan plan yang dah dibuat pada tahun lepas sebenarnya, tong tu ada cerita tersendiri jgak nak dapatkannya. Sebenarnya bela ikan ni adalah sebagai hobi jer, bukan satu projek pun. Kami memilih meletak kolam tong ikan ni di belakang rumah Kimi, dan tempatnya adalah memang terbaik kerana redup dan ianya berada di bawah pokok. dan berikut adalah gambar tadi yg sempat dicuri oleh aku sewaktu proses kolam ni.
Tong diletakan di bawah pokok di belakang rumah Kimi
Setelah menutup lubang "blow" menggunakan kayu dan silikon, tong tersebut dicuci
Setelah diisi air secukupnya, air dlam tong tersebut dicampur sedikit dengan anti klorin sebelum memasukan ikan kedalamnya.
Selepas itu, ikan keli dimasukan. Ada lima ikan keli dimasukan ke dalam.
Inilah ikan keli yang comel tersebut.
Tong tersebut sangat sesuai diletakkan dibawah pokok, ia ibarat sungai / kolam di bawah rimbunan pokok-pokok dan kicauan burung...aik ada kaitan ngan burung ker?
Inilah mamat yang bernama Kimi itu, kawan aku merangkap jiran aku, hensem tak dia? belum kawin lagi, single tu...borang ada lagi kalau nak isi...aik sempat iklan lagi, tak per...dia dah bayar iklan tu.

7 comments:

Ngah Ahmad October 8, 2009 at 12:58 AM  

da mc xbtol pon ade rin aku tgk pic aku 2..adoi.!!ha2...slmat mju jaya keli

ILA HonEyBuNNy October 8, 2009 at 1:50 AM  

erm...wah...dh lama projek neh d rncg baru skrg tercapai...uhuuhuhu..cayokkk222....

p/s--->>tertarik dgn enrty kimi still single eh??bgs2...huuhuhu

MCM October 8, 2009 at 8:59 AM  

hahaha....projek tergendala...

honeybunny, hahaha....maknanya lom kawin ler tu...tapi kalau ada gf tu kawe tak tau ler hehehe

MCM October 8, 2009 at 8:59 AM  

Senja....hahaha kalau projet besar leh gak wat money...ni kecik jer

MCM October 8, 2009 at 9:34 PM  

hehehe....tak g date ker?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP