Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 21, 2009

Beli Ikan Kelah

Balik dari exam tadi aku ngan kekawan pegi lagi ke kedai akuarium jual ikan dimana tempat yang kita selalu kunjungi untuk membeli ikan dan makanan ikan di Batu 16 di Rawang. Dah lama aku nak beli ikan kelah yang aku gemar tu, baru tadi aku bernasib baik kerana ada jual ikan kelah hijau, so aku beli la seekor dengan harga rm4.oo. Ikan kelah merah pun ada, tapi harganya mahal plak, rm 15.00 seekor tapi kecil halus, aku takut ia mati plak, rugi beli mahal tu, tunggu ikan tu besar sikit baru aku beli hehe, tu pun kalau ada lagi nanti, laku tul ikan tu, selalu jer sold out la. Akuarium aku pun dah penuh dengan ikan Lampam dan ikan sungai dari sungai di Pahang Bentong kawan aku bagi, dalam akuarium dia, aku ambik hehehe...2 ekor, lampam 2 ekor tambah kelah ni seekor. Next time aku beli kelah merah plak hehe...akuarium aku tak dapat menampung ikan-ikan tu. Aku tak sempat nak ambik gambar ikan tadi, sibuk tul time exam ni, esok last paper, pas esok memang lega.
Gambar diatas adalah gambar kelah yang lain dan bukan gambar kelah saya
  • Di Sarawak, ikan Kelah ini lebih dikenali sebagai Ikan Semah, betul ker?

2 comments:

Lotus April 9, 2011 at 2:10 PM  

hahaha kelah ijo? kat srwk xda ku temu. leh ko post gmabr ka, pat juak tgga gney upa nya...

aku knek tuk nginang ikan empurau + mengalah juak, + sultan fish (ikan jelawat asaku)...

Che Mat June 13, 2011 at 12:53 PM  

ikan ni namanya kat sarawak ialah EMPURAU bukannya semah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP