Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, September 26, 2009

Berapa Banyak Berus Gigi Anda dlm Sebulan?

Pagi ni aku mandi, sewaktu berus gigi, aku terpandang beberapa berus gigi terpakai aku banyak sangat dalam bekas yang aku lupa buang. memang emak aku selalu marah aku dulu sebab aku selalu membazir berus gigi, "baru seminggu beli dah berbunga dah berus gigi awak ni" kata mak aku....haha...dan sampai sekarang aku paling jimat berus gigi pun 3 batang sebulan dan kadang-kadang jika berus gigi tu lauya punya, memang seminggu 2 batang ler. aku pernah bertanya kepada kawan aku kenapa aku cepat rosak berus gigi, dan dia kata plak, "cara awak berus gigi adalah salah" aku bertanya balik padanya, "gigi awak pernah berlubang dan dicabut serta disimen oleh doktor gigi ker?", dan dia menjawab, "pernah, banyak dah kena simen, awak punya?", aku jawab, "gigi aku tak pernah berlubang, dicabut dan tak pernah disimen, dulu doktor puji gigi aku"....hahaha...bersyukur betul la aku, mempunyai gigi yang sihat dan bagus serta kuat hahah....dan aku tak pernah sakit gigi, thank u Lord..
  • Pernah sewaktu ketika dahulu aku kumpul lebih banyak berus gigi daripada gambar diatas, sampai penuh baldi kecil...kalau anda nak, saya boleh recycle hehehe..

7 comments:

Ivy Metaga September 27, 2009 at 9:24 AM  

adeh nang bnyk lah berus gigi ktk, tapi ya lah sebab gigi ktk sik pernah berlubang, mst bersungguh2 berus gigi hihi...
kmk pun sik pernah kena simen, kena cabut pernah sb gigi dah longgar lepas terjatuh hahaha

HijabRockers September 27, 2009 at 5:33 PM  

Marind...

Aku rasa cara ko berus gigi salahla marind. serius. sebab berus dia semua kembang semacam tu. kalau berus manaleh kasar2. tekan sikit je kat gigi sebab nak elak berdarah gusi. ko ni berus gigi ke berus kain sebenarnya ni? hehehe... gigi aku pun cantik taw. ko je tak pnah tgk. :D

MCM September 27, 2009 at 7:44 PM  

haha ya ivy, ni belum ivy tengok berus gigi saya pernah kumpul dulu pernah penuh satu baldi kecil tu huhuhu....

MCM September 27, 2009 at 7:44 PM  

nurul hahaha....aku berus papan kot hahaha...aku gigi besi ni...nak tengok gigi nurul...

ILA HonEyBuNNy October 8, 2009 at 1:46 AM  

eh ivy pn ada cne..hahahhahha..ish2....ada jgk org penggemar kumpl berus gg...hahhahaha

MCM October 8, 2009 at 9:03 AM  

yo....ila nak satu tak...kihkihkih

ILA HonEyBuNNy October 8, 2009 at 6:25 PM  

hahhahaha...xmo2..uhuuhuhuuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP