Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 16, 2009

Nak beli PERUT LEMBU...TAPI...

Pada masa aku bercuti hari tu, aku di Miri, nak jadikan sebuah cerita....aku dan bini aku pg ke pasar di E-Mart ka Permyjaya, shoping nak beli lauk tengahari. Bini aku plan nak beli perut lembu....ala perut yang macam "Tuala Mandi" tu..hehehe...so kami cari la kat E-Mart. Terjumpa kat kedai tu ada jual bermacam-macam daging, kami masuk dan menjumpai yang dihajat, iaitu perut lembu atau "Beef Tripe", so kami beli lah. Sesampai saja kat rumah, emak mertua aku ketawa dan berteriak.. "haha...ini bukan perut lembu lah....haha..ini sotong...warna putih yg sudah di kupas kulitnya"...so aku dan isteri bergegas pegi ke dapur nak tengok. Memang sah itu adalah sotong hahaha.....kami tertipu...rupanya sotong...bukan "Beef Tripe" tetapi di sticker tu memang ada tertulis "Beef Tripe". Tapi tak pe lah....sotong pun sotong la...sama ada pekedai tu tertipu oleh pemborong atau kami tertipu oleh pekedai tu heheh, tapi kalau sotong 1kg mahal oooo.....dekat2 RM16 sekilo tu, tapi ni RM11.90 jer hahaha...kempunan plak nak buat sup perut time tu hahaha..nah ni ada gambar sebagai bukti....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP