Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 13, 2009

Jalai Alun Beluru - Lapok

Salam, betemu baru ba ruai aku, sekumbang udah cuti tu lama ndar nadai uptdate blog. Au, ngenang ke pemansang menoa kitai ti dijanji keh bala pemegai menoa, menoa kitai Sarawak siti ari menoa ti maioh nerima pemansang ari Kerajaan Pusat beserimbai enggau Visi baru Malaysia ianya 1 MALAYSIA munyi ko padah PM kitai YB Najib. Tang siti utai ti enda ngemuas k aku serta semua rakyat ti diau di genturong ti nengah jalai alun BELURU-LAPOK pegai menoa Sitak Marudi Baram di menoa MIRI. Jalai alun nya udah bangat lama udah digaga, tang alu empai di kemansang ke perintah ti megai menoa nya, lalu jalai nya digaga maia 1960 menya munyi ko bala sida aki madah, bedau ada aku maia nya, sida apai baru ngangkat ke diri bujang agi sekula. Maia aku pulai ke rumah panjai kami kin ari nya ditangkap aku gambar jalai nya ngambi ka dunya meda penusah kami menua nyin nengah jalai tu tajapan udah 52 tahun udah merdeka.
Berkemungkinan ini adalah jalan raya yang paling teruk di Malaysia dan jalan utama paling lama yang dianaktirikan oleh pembangunan MALAYSIA.
Inilah keadaan Jalan yang ada di Bahagian Miri iaitu jalan dari Beluru ke Lapok. Jalan yang seusia dengan kemerdekaan negara Malaysia yang sekali pandang ia adalah jalan sebelum merdeka dahulu. Jalan ini adalah jalan yang dibawah jagaan pemimpin Marudi/Tinjar. Penduduk di kawasan yang dihubungkan jalan ini adalah sangat ramai dan juga banyak sekolah-sekolah menengah dan rendah terdapat disitu. Sudah beberapa kali penduduk merungut dan meminta agar jalan ini dibaiki, tetapi Penghulu menghilang, YB menghilang hanya wujud ketika untuk berkempen sahaja dan berjanji untuk membaiki jalan ini setiap kali berkempen dari dulu, dah berapa kali pilihan raya dah. Setahu saya jalan ini diumumkan oleh YB Lihan Jok untuk dibaiki pada awal 2009, sekarang dah hujung tahun 2009 dah, kemana janji YB kepada rakyat?? setelah rakyat mengundi, kemana tanggungjawab YB dan Parlimen tempat ini untuk menunaikan janji, jangan lupakan kulit. Kedudukan YB sekarang adalah komitmen kami mengundi anda dan anda menang, sekarang jalankan tanggungjawab. Gunakanlah peruntukan yang diberikan Kerajaan Pusat, Terima kasih YB Najib.
Kami berharap supaya pembangunan Negara tidak meninggalkan lagi kawaasan kami disini. Untuk pengetahuan semua rakyat Malaysia, kawasan ini memang banyak potensi untuk maju tetapi kami penduduk disini yang dipercayai 200 buah rumah panjang serta perkampungan di daerah ini sudah lebih sepuluh tahun (lahir saya pada 1980, sampai saya darjah 3, baru ada generator) menggunakan lampu pelita dan selepas itu menggunakan generator bagi mereka yang berpendapat untuk memilikinya sebagai penjana elektrik semenjak Malaysia Merdeka. Tetapi tetap mengalami tekanan kerana harga diesel dan petrol yang mahal. Begitu juga bekalan air. Sungai telah dicemari oleh pemaju dan pembalak di hulu sungai di tanah rakyat. Kata pengusaha pembalak tersebut, mereka telah membayar kepada pemimpin untuk mengambil balak di tanah rakyat tersebut. entah kepada siapa, yang pasti mereka telah mencuri tanah dan kayu di tanah rakyat, tiada siapa yang sanggup membela. oleh kerana bekalan paip dari air terjun di tempat tersebut di rosakkan oleh pembalak tersebut, syarikat tersebut telah membekalkan penduduk tangki air kepada setiap keluarga. Jika tidak hujan tiadalah air. Ada yang terpaksa menggali kolam serta perigi. Kemana YB kita, Kemana Parlimen kita????? Tolonglah rakyat kita yang telah memberi kepercayaan kepada anda utk mengundi anda dahulu. Kalau tidak percaya, silalah lawat dan turun padang.....anda tidak pernah turun padang dan tidak pernah mengetahui masalah rakyat. Bukan turun padang sewaktu untuk berkempen sahaja.
Pelaba aku tu meh jalai paling jai di Malaysia.
Jalai tu semampai jai laban ti di tengah maioh kereta, lori enggau kereta mit serta besai. Jalai tu mega jalai utama ti menghubungkan raban ti diau di sepemanjai jalai nya ari Miri ngagai menoa Beluru Bakong, Lapok Tinjar, Marudi, Long Lama, Teru, Long Jegan, Long Bedian enggau maioh gek menoa ngagai Ulu Tinjar kin. Jalai tu mega ditengah ngagai jalai ke Long Lellang. Maioh mega sekula tunga menoa tu, bai ka sekula rendah tauka sekula menengah. Lalu bisi mega siti Taman Negara di Lapok din ianya Taman Negara Loagan Bunut. Kami menoa tu ngarap ka perintah megai menoa tu ngerepair jalai tu enggau lengkas laban lama amat udah, lebih 40 taun jalai tu udah digaga, tang sampai diatu agi jalai batu serta tanah merah. enda ibuh sebut bekalan AI beresi serta Bekalan Elektrik nya, sigi alu bedau kin. Tiang elektrik udah peda ku ari nya, udah bediri, tang berapa taun dak ka nganti nya tembu kini, kada enda tiang aja digaga nya deh. bekena ka enjin generator meh kami menoa kin, maioh kitai Iban serta orang Ulu menoa kin. Rumah Panjai maioh menoa tu, lebih men-dua ratus iti pelaba aku rumah panjai. suba empai bisi enjin generator, bekena ke lampu pelita meh kami, jangka aku 10 taun bisi menoa kami ngena lampu pelita suba, udah nya nyau nemu bekena ke enjin api nyentok ke diatu. ni enda merinsa gek, udah gak nadai penatai pemisi org rumah panjai, bebeli gak ke minyak petrol serta diesel kena generator, ukai nya mudah rega minyak nya. Ai sungai udah gak di cemar serta keroh, nadai endor nyauk agi serta nadai endor mandi laban ke kerja bala Company ti ngereja ke tanah temuda kami di ulu din ngambi kayu di temuda bala din, ko sida udah dibeli ari ketuai menoa, kami nyau kapa-kapa meda tanah diambi sida bakanya aja. Pulau ai wong ti di galau endor kami nyambung paip ngelama tu pan udah rusak dikereja ke sida, lalu kompany nya mina mayar menoa kami nya siti tong ai aja dikena nimbun ai ujan. nadai orang mela nasib kami rakyat di menoa din. Madah ke Pebgulu, pengulu nya bakanya gak, nadai ulih arap.

1 comments:

MCM July 14, 2009 at 6:55 PM  

Ti kita bc jalai jai di menoa kita baka tu, aram bekunsi ditu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP