Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 9, 2011

Berita Tergempar bagi peminat ikan belaan!

Dah besar dah ikan aku ni, sayang plak umur mereka tak lama.
Walaupun besar, tapi aku tak sanggup nak makan ni, kseian tengok dan tak sampai hati, tapi dah ada org booking
Semalam satu kejutan bagi aku, sebelum turun bermain badminton, aku lihat ikan lampam aku tercungap-cungap macam keletihan bermain badminton juga, yang penting Chong Wei menang lagi Malaysian open semalam. Aku memang dah ada kerisauan melihat keadaan ikan aku yang kemungkinan akan mengalami situasi nyawa-nyawa ikan. emm...aku biarka jak, aku mau turun main badminton, nanti balik aku tau ler berita ikan kesayangan aku tu. Lepas tu aku balik, wah! terkejut ku melihat, bukan sekor jak yg nyawa2 ikan, kedua-dua lampam aku dah gone dah....waduh....sanyang sekali woo..itulah ikan aku yg terbesar dalam akuarium aku. Genap betul2 setahun dah usia ikan tu, akhirnya menghembuskan air terakhir mereka. Lepas tu aku buat la bedah siasat, rupanya faktor kematian mereka adalah tidak tahan kerana makan udang yang aku bagi pada pagi itu, airnya menjadi keruh dan mungkin menyebabka air beracun. aku dah tukar air. sebelum tu, last week ikan Sultan aku yang mati, akibatnya tidak tahan kena air hujan, aku simpan sikit air hujan, tapi akhirnya...ikan Sultan aku plajk mati. Takziah kepada ikan-ikan aku yg tinggal.

2 comments:

muezz@blaz May 9, 2011 at 1:07 PM  

tahniah gak la ikn dah besar cam tu,,,sgt sadis,,huhuhu~
bkn sng tuuu

ape2 pn takziah gak ;)

MCM May 9, 2011 at 2:51 PM  

yer bro....kesian tol, setahun lebih aku bela ikan ni, time aku beli dulu saiz mereka sebesar ibu jari jer...jinak lagi tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP