Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, October 11, 2010

Bom ditemui di Lutong sudah diletupkan!!

Keluar dari Church semalam, aku dan isteri terkejut melihat ramai pasukan Rela, Polis, Ambulan, Bomba, Polis dan Pasukan Tentera ramai berkeliaran di sekitar pasar Lutong. Kelihatan tali garisan polis dilintangkan di jalan masuk kampung Pasir. Saya ingatkan ada pergaduhan atau kes berat berlaku. Aku dan isteri pusing ikut jalan Pantai nak pergi ke Paraya Kenyalang/Ng Siang Hup, kelihatan penduduk Kampung Api dan Kampung Pasir berkeliaran keluar dari kawasan kampung semua dari peringkat umur, Aik...heran aku. Lepas tu aku kol adik aku tanyakan apa yg berlaku....barulah aku tahu padahal ada sebiji Bom dijumpai lebih besar daripada tong gas...ramai polis sedang berjaga di sekitar tersebut, jalan masuk ke SMK lutong pun di Blok...aku ternampak sebuah jengkaut telah dikelilingi garisan polis....dan disitulah bom itu dijumpai oleh jengkaut kontraktor tersebut...semalam masih menunggu pasukan pemusnah bom dari KL datang..Menurut sumber dan penduduk berdekatan, Bom tersebut telah diletupkan ditempat berdekatan, terasa gegaranya. Bom tersebut adalah bom yg dijatuhkan oleh tentera Berikat keatas kem Jepun disitu. Dahulu berdekatan SMK Lutong adalah memang pengkalan tentera Jepun dan pantai Lutong adalah pelabuhan dimana tentera Jepun dan Britis berlabuh dan sibuk. Tetapi sekarang ini pantai Lutong seperti keadaan sunyi dan bukan seperti perlabuhan. Dah berapa ketuturunan yg bersekolah di sekolah SMK Lutong tu, dari Bapa,emak dan sekarang anak bapa pun dah graduate, sampai ada cucu juga bersekolah disitu, barulah Bom Berkenaan ditemui..bayangkan betapa lamanya bom tersebut bertapa sedalam 3 meter kedalam tanah di depan pintu masuk SMK Lutong tersebut, mujurlah driver jengkaut itu "terkaut" bom itu dan ia dijumpai....harap2 jangan ada lagi bom sedemikian berada di dalam tanah di sekitar Lutong tu

2 comments:

JAI October 11, 2010 at 8:08 PM  

Hi Pok Nama Berita..hehe..Thanks for the Link Bro.wahseh..kacak juak blog tok ek..Coba kita register dgn NUFFNANG.COM.MY interesting ads company...

MCM October 14, 2010 at 12:54 PM  

Tq pok...aku rasa aku dah reg dgn nuffnang ler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP