Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, August 26, 2009

My New GEARRR CANON EOS 450D

Hari ini aku hepi sangat gak, walaupun Liverpool dah kena belasah oleh villa hari tu, sebab aper?? Sebab hari ini bos aku telah menunaikan janjinya yang nak belikan DSLR Canon EOS 450D untuk kegunaan institusi kami, dan bos telah mengamanahkan aku untuk menggunakan dan menjaganya, uish besar bonar tanggungjawab nak jaga benda ni, bukan murah, pas tu aku bincang ngan Timbalan kami untuk menjadikan opisnya sebagai tempat aku menyimpan kamera ni, aku takut kalau jadi aper2 nanti. apa-apa pun, thanks lots En. Razak, beliau juga telah membeli satu set Handycam Sony tadi. Sekarang aku ada 2 DSLR la hahah....aku punyer Nikon D60 jer 10 megapixel jer, EOS 450D ini adalah 12 megapixel. Sekarang ni aku sedang belajar nak guna EOS 450D ni plak....tak biasa lagi, kekawan yang pro tu boleh la tolong tunjuk ajar yer, function dia pun agak rumit skit banding ngan Nikon. Harganya menurut bos tadi, RM3000 lebih, dekat-dekat RM4000, aku pun tak pasti, koz kamera ni terus sampai ke tangan aku tanpa aku melihat resitnya. Sekarang ni aku pun dah jadi CANONIAN dan disamping aku adalah NIKONIAN.....huhu kacukan ni bah..Aku ni pun baru nak berjinak-jinak dengan DSLR ni...ADA SOALAN DIBAWAH NI utk photographer yg pro dan yg dah mahir ni, MANAKAH YANG LEBIH BAIK DAN BAGUS????
  • NIKON D80?/D90<< (yg ni memang bagus)
  • CANON EOS 450D?
Sila kemukakan komen anda, tq.

3 comments:

Amirul Idham August 27, 2009 at 2:08 AM  

adoi..
jangan la disebut lagi kekalahan liverpool itu...
sedih beb...

camera mahal ni..
cousin aku pun ade satu..
lawa gila gambar pakai camera ni..
mmg puasa hati la..

singgah kat blog aku..

http://liverpool-malaysia.blogspot.com/

sama2 mengibarkan semangat utk the reds..

MCM August 27, 2009 at 7:35 AM  

hahaha.....ok bro. tq bro

MCM August 27, 2009 at 7:35 AM  

hahaha.....ok bro. tq bro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP