Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, August 7, 2009

Ikan Masin, ikan Sungai??

Malam tadi aku masak, masak ayam kicap buat lauk makan malam. tspi, kslsu tidak ada ikan masin,,,jadi tak sedap jugak makan...hari tu aku bawa Ikan Masin Terubok dari Miri, setiap kali masak, mesti ada menu ikan masin samada Ikan Masin Gojing dan Ikan Masin Ikan Kembong. Tapi kali ini aku masak Ikan Masin Ikan Sungai yang dibawa housemate aku dari Sri Aman Sarawak. Ikan masin sungai ini adalah diproses sendiri oleh emaknya di Sri Aman. Woo...banyak juga ikan sungai kat situ...sehinggakan dapat dijadikan ikan masin....tahu tak??? banyak2 ikan masin....Ikan Masin Sungai ini juga yang paling sedap pernah aku rasa....lemak-lemak rasanya serta ragut...uihhhhkss....

7 comments:

Lyne Bahtar August 8, 2009 at 9:47 AM  

me want ur email add.. pls~

Anna Serena August 8, 2009 at 10:27 AM  

Anang selalu makai ikan masin wai. Tak baik untuk kesihatan. :-)

Aduh..sedap mai buduk ikan sungai nya wai... Ti di beli di market bersps enda rega nya neh..

MCM August 8, 2009 at 12:01 PM  

Hahaha...ya anna..tq, tau anang maioh makai ikan masin...ka manduk ia rendam dulu, enggai k kelalu masin

MCM August 8, 2009 at 12:02 PM  

Rega di market? nda nemu wai...nda kala meli ikan masin sungai nya

MCM August 8, 2009 at 12:05 PM  

Rosy...my email is: mcmrinds@gmail.com

Adam August 8, 2009 at 4:35 PM  

waaa! lu sudah kahwin ka? baru pelasan itu gambar kawen di sebelah kanan.. :p

terubok masin best....! :p tapi mahal gak ..

MCM August 9, 2009 at 9:26 AM  

Hahaha....ya la, lu balu pelasan maaaa...?hehe..ya terubok masin jugak sedap...tapi saya dah biasa makan terubok masin..ada dua ekor lagi kat dalam peti ais aku tu hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

Pages

asal-usul tetamu

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP